Erre figyelj nálunk, ha az ESL szabályzatot kened-vágod

szabályzat etikai kódex
Mire figyelj, ha nem akarsz buta hibákon elcsúszni?

Amint látjátok az ESL-es kommunikációhoz képest jóval lazábbak vagyunk, de pont emiatt a szabályok betűjeit is sokkal jobban fogjuk figyelni, betartatni.

Avagy eltérések az ESL .hu 5on5 Bomb Cup -hoz képest

A Battlefy -on megadott UPlay nicknek tökéletesen egyeznie kell a játékban lévővel.

Ez elsősorban a beazonosítás és követhetőség miatt fontos, amennyiben nem egyezik karakterre pontosan úgy büntetés jár érte. Egy Ctrl+C Ctrl+V csodákra képes!

Több nevekre vonatkozó szabályt vezettünk be: nem lehetsz Michael Jackson, hacsak a személyidben nem az van, illetve a másokra sértő / értelmetlen neveket sem fogunk beengedni a kupára.

Az MNEB-en is nagyon szigorú szabályzat van erre vonatkozóan, ahhoz képest még elég lazák is vagyunk. Lehet vicces a ||||||||| név uplay-en, de nevezéskor ne csodálkozz, ha az adminjaink visszautasítják a nevezéseteket erre hivatkozva. Ugyanez vonatkozik az obszcén, vagy obszcénként értelmezhető nevekre. Nekünk már régóta nem vicces a "maki verem", de te sem fogsz mosolyogni ha elutasítjuk a nevezéseteket. Bocs, az Ovi League nem itt van.

A ping maximum 120 alatti érték lehet, ha tartósan e fölött van és van rá egyértelmű bizonyíték, bukhatod miatta a meccset.

Még ez is magasabb, mint az optimális, de a korábbi ESL szabályzat 150-et írt, de úgy gondoljuk, hogy kizárólag magyar játékosok esetén ez irreálisan magas. Igen, előfordulhat, hogy egy-két embert emiatt kizárunk viszont ugyanolyan borzalmas ez ellen a magas ping ellen játszani, mint ezzel.

A csapat maximális létszáma 8 (5 játékos és 3 csere)

ESL 10 főt engedélyezett csapatonként.

MOSS használata kötelező. A MOSS file-okat nem kell feltölteni a meccshez, de meg kell őrizni és kérésre átadni.

Nincs ESL Wire-ünk, merthogy az ESL gyártmány. A fájlokra 7 napig rá kell ülnöd, ha kérjük át kell adnod. Ha nem sikerül akkor az 3 hét eltiltást jelent, ilyen butaságért nem akarunk büntetést kiosztani. Javaslom meccsenként leállítani / újraindítani a MOSS-t, úgy minden mérkőzésre külön fájlt készít. Még így is kevesebb matekozás lesz, mint ESL Wire-ön keresztül, ennyit kibírunk. Tisztában vagyunk, hogy a MOSS nem optimális, de jelen pillanatban ezzel kell boldogulnunk.

Figyeljük a játékosok egymás közötti kommunikációját meccs előtt, közben után és a cicaharcok / sárdobálások büntetve lesznek.

Nem véletlenül tilos Invitational -en is a chat használata a játékosoknak, a meccs hevében képes vagy olyan megnyilvánulásokra amit később megbánhatsz. Team chat-ben sem biztos, hogy érdemes mert ha valaki a csapaton belül streamel, akkor ti fogtok bizonyítékot csinálni magatok ellen...

Nincs beépített mapban, mapban.gg -t kell hasznáni.

A publikus linket amit a mapban.gg -n generálsz célszerű berakni a chatbe, viszont arra figyelj, hogy a másik csapatkapitánynak szóló linket csak neki add meg.

60 perc van a meccs lejátszására, viszont két rehost esetén is 15 perccet csúszhattok. A meccseket a párosítás kezdetétől 15 percen belül meg kell kezdeni, ha nem egyértelmű melyik csapat hibájából van a csúszás, akkor mindkét csapat kizárásra kerülhet!

A Battlefy-on van meccs check-in rendszer, így a párosítás után mindkét csapatnak 15 perce van a check-inre. Amelyik csapat elvéti, kizárásra kerül és a másik csapat jut tovább. Egy jó meccs alapból sokáig tarthat (finom kis 8-7 -es végeredménnyel, nyami!), viszont pont emiatt a szándékos időhúzást nem fogjuk tolerálni. Senki nem örül, ha 2 órával a tervezett időpont után kezdődik a döntő mérkőzés, mert a Mákerek vs Libakergetők meccsen egy órát csúszott a kezdés, mert meg kellett locsolni a mákot és megetetni a libákat.

Segítségkérés teljesen Discordra korlátozódott a Support szobára. Kérdés, óhaj sóhaj oda kerülhet, ha szabályszegésre gyanakszol, használd a meccsek oldalán elérhető Report Issue gombot.

Nincs olyan Ticket-rendszerünk, ami az ESL-hez hasonlítható, így ha bármi problémád van, a Discord a te embered. Ha privát a gondod, az @R6 Admin role-al rendelkező adminokkal tudsz egyeztetni.

Óvás továbbra is meccs alatt megy, de az a rehost amit óvás miatt kértetek nem számít bele a csapat által kért rehostba.

Nyilván ha időhúzásra játszotok, kellően átlátszó lesz és feláldoztátok vele a csapatonként és meccsenként 1 rehost lehetőségeteket. Ezt csak akkor használjátok, ha egyértelmű, hogy a másik csapat szabályt szeg és figyelmeztetésre sem változtat rajta.

Screenshot, Screenshot, Screenshot, Screenshot. Mindkét csapatnak kötelező.

Tudjuk, hogy körülményes, de a mi munkánkat segíti, így kérlek tartsd be. Akkor is csinálsz, ha veszítettél és feltöltöd. Így kiszűrhetőek az egyértelmű hibák (valaki elírta az eredményt). Az a csapat aki ezt elmulasztja figyelmeztetésben részesül, többszöri alkalommal viszont már szabálysértés lesz, nem szeretnénk emiatt senkit sem kizárni 3 kupáról.

Saját játékos oldali streameken 3 perc késleltetés kötelező.

Az ESL szabályzat csak javasolja, mi viszont a cicaharcokat / vádaskodásokat elkerülendő kötelezővé tesszük. Figyelmeztetés / kizárás járhat érte.

Frissen bevezetve, de vannak már tiltott kozmetikai elemek a kupáinkon

A tiltás ESL magyar kupákon is életbe lépett volna, csak az utolsó 2-3 kupára már nem akarták az adminok alkalmazni. Most lesz, nagyon részletes leírást találsz a szabályzatban mit tilos. Igen, sajnos egy-két "Elite" skin is pont olyan, amivel nem látszol rendesen a másik csapat számára.

Reményeink szerint ezek a módosítások tisztább és sportszerűbb mérkőzéseket fognak lehetővé tenni. Bármi fáj, Discordon megtalálsz minket, lehet velünk vitatkozni, ha kellően jó az érvelésed még lehet szabályt is változtatunk.

by h_j4ni & Fiber

Previous Post Next Post