Hungarian Rainbow Six League Szabályzat

1. Általános rendelkezések

1.1 Játékos és csapatnév, logo

Minden játékosnak rendelkeznie kell Battlefy felhasználójához rendelt Uplay játékosprofillal, amely minimum lvl 100-as. A játékban ténylegesen használt, és a Battlefy rendszerében szereplő Uplay nicknek karakterre pontosan egyeznie kell. Eltérés esetén első alkalommal a játékos figyelmeztetésben részesül, második alkalommal kizárásra a versenyből.

A 100-as szint alatti uPlay accounttal rendelkező játékosok jelentkezését automatikusan töröljük!

A Wargasz Esport Discord szerveren ajánlott tökéletesen azonosnak lenni a játékosok neveinek a játékon belül használttal, apró eltérések megengedettek, de a játékosnak egyértelműen felismerhetőnek kell lennie.

A szervezők fenntartják a jogot, hogy bármelyik játékos, csapat nevét vagy logóját megváltoztassák, vagy felszólítsák annak módosítására, amennyiben az sérti a következő szabályokat:

  • Hasonlóságot vagy azonosságot mutat olyan márkával, védjeggyel, amelyet a az adott személy nem birtokol.
  • Harmadik félhez tartozó jogokat sért és nincs írásos engedély a használatához.
  • Olyan valós személyt utánoz, aki nem azonos a játékossal
  • Teljesen értelmetlen vagy a hangalakja profán, félreérthető

Sem a játékosok, sem a csapatok nevei nem tartalmazhatnak káromkodást, politikai, vallási, etnikai, nemzetiségi, nemi identitásra utalást, pánikkeltésre, sértegetésre, megkülönböztetésre alkalmas kifejezéseket sem magyarul, sem idegen nyelveken.

Diszkriminatív nevek, ideértve bármilyen etnikumra, nemzetiségre, nemre, vallásra, szexuális hovatartozásra vonatkozó utalás bármilyen nyelven.

Amennyiben ilyen szabálysértés előfordul, a kupát felügyelő adminok elutasíthatják a jelentkezést, közben pedig felszólíthatják a játékost/csapatot a változtatásra. Amíg ez nem történik meg a mérkőzés nem folytatható, szükség esetén akár időhúzás miatt kizárható a csapat.

A kupán bárki indulhat, aki beszéli a magyar nyelvet, és rendelkezik érvényes magyar okmányokkal. Lakóhelyre vonatkozó megkötés nincs. Nem vehet részt a versenyen, aki a Ubisoft által adott, aktív eltiltás alatt áll.

1.2 Technikai problémák, internetkapcsolat

Minden játékos saját maga felelős a megfelelő internet kapcsolatért és hardware-ért. A mérkőzést nem lehet elhalasztani vagy a játékost csapaton kívüli személlyel helyettesíteni az esetben, ha ilyen technikai probléma lép fel.

Ha a problémából adódóan az egyik csapat nem tud 5 játékossal játszani, ez esetben a mérkőzés az ellenfél javára automatikus győzelemként lesz lezárva.

Mindenki saját maga felelős a régiójának lehető legjobb internet kapcsolatáért (ping). A ping korlát mérkőzéseken 120 ms. Ha egy játékosnak ezt meghaladó értéke van, az esetben először újra kell hosztolni a meccset, majd ha a probléma továbbra is fennáll értesíteni kell az kupát vezető adminokat.

Ha a játékosnak továbbra is folyamatosan 120 feletti ping értéke van, és nem játszható le a mérkőzés probléma nélkül, akkor az a csapat kizárását eredményezi. Ez esetben a mérkőzést nem kell lejátszani. Az érintett csapatnak legalább három screenshottal vagy jó minőségű videófelvétellel kell rendelkeznie, melyek 2 körön belül különböző időben készültek. A képernyő fotókon egyértelműen látszania kell a magas ping értéknek (erre tökéletesen alkalmas a meccs eredménytáblázata).

1.3 Csapatokra vonatkozó szabályok

Egy csapatnak minimum 5 játékosból kell állnia, hogy a versenyen részt vehessen. A kupákkal a magyar esport fejlődését szeretnénk elősegíteni, így egy csapatnak maximum 2 külföldi (értsd: aki nem beszél magyarul) tagja lehet. Az alap létszámon felül 3 cserejátékos jelenléte engedélyezett minden csapatnak. Amennyiben technikai probléma, vagy nem megjelenés miatt ennél kevesebb játékossal tudna csak kiállni a csapat, nem vehet részt a kupán, automatikusan kizárásra kerül.

A résztvevő játékosokat a kupához is hozzá kell adni a BattleFy oldalán a jelentkezéskor. Olyan játékos, aki csak tagja a csapatnak, de nem lett hozzáadva a kupához, nem vehet részt a kupán (beugróként sem). A csapatfelállást a jelentkezéskor kötelező megadni, minden játékosnak egyértelműen azonosítható nicknévvel kell rendelkeznie. Más játékossal és/vagy illegális beugróval játszani szigorúan tilos és szabálysértéssel járó kizárást von maga után.

Bármilyen változást a csapatfelállásban legkésőbb a kupa kezdete előtt 1 órával kell jelezni a szervezőknek. Ennek hiányában a változtatást nem tudjuk elfogadni, a versenyt az eredeti felállással kell lejátszani.

Játékos csere csak a mérkőzés kezdete előtt engedélyezett. Ha a mérkőzés már elkezdődött (operátor választás) mind az öt felsorolt játékosnak részt kell vennie a mérkőzésen a végéig. Játékos csere engedélyezett Bo3 mérkőzések esetén a pályák között.

2. Versenyszabályzat

2.1 MOSS anticheat

A kupákon a Monitor System Status (MOSS) anticheat program használata kötelező! A mérkőzések alatt készített fájlok megőrzése minimum 7 napig szükséges. A játékosoknak az adminok rendelkezésére kell bocsátani, ha ezt kérik. Amennyiben a játékos ezt nem tudja teljesíteni, szabálysértést követ el, aminek a szankcionálása a “Szabálysértés” rész alapján történik. A hiányos vagy sérült MOSS fájlok ugyanolyan elbírálásban részesülnek, mint ha a játékos nem tudta volna átadni a fájlokat.

A meccs közvetítése nem váltja ki a MOSS anticheat szoftvert, folyamatos stream mellett is kötelező a használata! A MOSS működésképtelensége sem mentesít a használat alól, szükség esetén bármikor kérhető segítség a Wargasz discord szerveren!

A MOSS file-ok elkérésére csak a Wargasz esport adminjai jogosultak, egyik játékos sem kérheti másoktól ezeket!

2.2 Kommunikáció

A játékosok kapcsolattartásra elsősorban az aktuális mérkőzés chatjét használhatják a Battlefy felületén, valamint természetesen a beépített Uplay és ingame chatet, valamint a Wargasz Esport Discord szerver R6-support szobáját.

A kupák előtt, alatt, közben az Etikai Kódex szabályai irányadóak, így a nem megfelelő magatartás etikai vétséget von maga után. Ebbe beleértendő a másik csapat játékosainak, az adminoknak és a kommentátoroknak a szidalmazása, megalázására irányuló minden jellegű kommunikáció.

Az ilyen viselkedést képernyőfotókkal, jó minőségű videó vagy hangfelvétellel lehet bizonyítani úgy, ha egyértelműen azonosítható a kupa és a vétkes fél. Ezeknek az elbírálása anonim, a videó / kép / hangfelvétel megosztása a kupán épp aktív adminokkal privát üzenetek formájában történhet, az admin iránymutatása alapján. Amennyiben a beküldött anyagok alapján az adminok szabálysértést állapítanak meg, úgy a vétkes fél számára nem lesz publikálva a bejelentő személye.

Itt a “gg ez” “ns” még nem, de ettől offenzívabb megnyilvánulások már ezen szabály alá eshetnek, így kérünk minden játékost ezt minden megnyilvánulása során vegye figyelembe.

2.3 Ágrajz és Mapban

A kupa ágrajzát a Wargasz Esport R6 adminjai készítik el a kupa kezdetekor (alapesetben péntek este 18:00) a BattleFy rendszerében. A csapatok automatikusan generált sorszámozás (auto-seed) alapján kerülnek az ágrajzba, az ellenfelek párosítását az adminok nem befolyásolják. Páratlan nevezőszám esetén az ellenfél nélkül maradt csapatok az első körben automatikus győzelem (default win) kiosztásával jutnak tovább a második körre.

A pálya választása, pálya-vétó rendszerben történik a mapban.gg weboldalon, hagyományos ESL/Pro League beállítások szerint. Erre azért van szükség, mert jelenleg a Battlefy rendszere nem tartalmaz mapban funkciót. Az ágrajzban a magasabb “seed” számmal rendelkező csapat (fentről érkező) kezdi a map tiltást, az Ő felelőssége a megfelelő mapban link továbbítása a másik csapat kapitányának.

A nézőknek szóló linket célszerű a meccs chatjébe beküldeni. Ennek hiányában az ilyen irányú reklamáció nem elfogadható. A nagyobb seeddel rendelkező csapatnak (fentről érkező) kell a szervert is létrehoznia, amitől a csapatok közös megegyezés alapján eltérhetnek.

A mérkőzést kötelező dedikált szerveren lejátszani. A dedikált szerver helyzetét az alapértelmezett, játék által felajánlott lehetőségben kell létrehozni (pingtől függő). A pályaválasztást még a mérkőzés kezdete előtt 5 perccel el kell kezdeni. Az ágrajzban szereplő időpontban lehetőleg már az első körnek kell kezdődnie.

Az a csapat, aki az utolsó előtti pályát banolta dönthet, hogy támadó vagy védő oldalon szeretne kezdeni.

2.4 Meg nem jelenés (noshow) és időkorlátok

Minden mérkőzést a lehető leghamarabb el kell kezdeni! Amennyiben a kupa résztvevőszámának következtében kiosztott alapértelmezett győzelmek miatt már a kezdéskor kialakul egy második körös mérkőzés (értsd: a második körös mérkőzés mindkét csapata def winnel jut tovább az első körből), azt is 18:00-tól kell lejátszani! Tilos megvárni a második körös meccsek kezdetét, ezzel megakadályozható a kupa indokolatlan elhúzódása.

A mérkőzések lejátszására 60 perc áll rendelkezésre (mapban-nal együtt!), rehost esetén ez az idő 15 perccel növelhető az adminok engedélyével! A mérkőzés elkezdése a párosítást követő 15 percen belül a csapatok számára kötelező.

Amennyiben ez nem történt meg és nem azonosítható egyértelműen, hogy melyik csapat hibájából történt ez, úgy mindkét csapat a kupáról kizárható.

Minden mérkőzés elején a csapatoknak “check in” -t kell végrehajtaniuk, amennyiben ezt elmulasztják a rendszer automatikusan 15 perc elteltével kizárja a csapatot a kupáról, ez ellen fellebbezni nem lehetséges.

Ha az ellenfél a párosítás meglététől számított 15 percen belül nem áll készen a mérkőzés lejátszására, akkor ezt jelezni kell az adminok felé, a meccsnél szereplő Report Match Issue gomb, Problem setting up the match menüpontján keresztül.

Abban az esetben, ha az ellenfél úgy dönt, hogy feladja a mérkőzést, azzal lemond minden megnyerhető nyereményről és elveszíti a mérkőzést.

2.5 Óvások

Ha egy szituáció nem dönthető el egyértelműen a szabályzat szerint, az érintett fél azonnal megállíthatja a mérkőzést (rehost formájában) és informálhat egy admint az esetről. Ha a mérkőzést nem állítja meg, és tovább játszik, azzal elfogadja a helyzetet. Ezzel a csapat elveszti az óvás jogát a meccs után.

2.6 Eredmények

Mindkét csapat felelős a megfelelő eredmény leadásáért, mindegyik csapatnak screenshotot kell készítenie a meccs végi eredménytáblázatról. A képfájlokat mindkét félnek kötelező feltölteni a mérkőzéshez. A meccs eredményéhez értelemszerűen a megnyert körök számát kell írni pl. 4:7, 7:0. BO3 meccsek esetében minden mérkőzéshez külön eredményjelző sor tartozik. A hibásan leadott eredmények default winként lesznek kezelve, és nem kap értük pontot az adott csapat a zárt kupás kvalifikációhoz. Az eredmény leadása csak a mérkőzés befejezése után engedélyezett. Abban az esetben, ha egy csapat a mérkőzés befejezése előtt ad le eredményt, sportszerűtlen viselkedésnek minősül és a csapat kizárásra kerülhet.

2.7 Játékos kiesés

Ha egy játékos a szerverről kiesik a mérkőzés alatt, akkor a kört folytatni kell a végéig. (A kör kezdete az előkészülési fázis első másodpercétől számít). Ha nem lehetséges ez kapcsolati hiba miatt, akkor ez feladásként fog számítani attól a csapattól, aki nem tudja a játékosát a szerveren tartani. A kiesést elszenvedő csapat újra hostolást kérhet amennyiben a játékos nem tud a kör végéig visszacsatlakozni.

Minden csapat egyszer újra hosztolhat a meccs során, valamint óvás beadása miatt egyszer megállíthatja a mérkőzést (szintén rehost használatával). A rehost csak “pick phase” alatt / előtt végrehajtható, a kör kezdete után (az előkészülési fázis alatt) már nem. Ha egy csapat elhagyja a szervert az ellenfele informálása nélkül, akkor az a csapat feladja a mérkőzést. Minden felhasználó saját maga felelős a számítógépéért.

2.8 Újra hosztolás

Egy újra hosztolt játékban minden játékosnak ugyan azt a beállítást és picket kell alkalmaznia, mint azt tette az eredeti játékban, ha a pick phase lezárult. A mérkőzés pontszámát az újrahosztolás során az eredetinek megfelelően kell beállítani. Csak az admin csapat dönthet úgy, hogy a meccset 0:0-ról kell elölről elkezdeni.

2.9 Szabálytalan cselekedetek

Minden olyan cselekedet, ami igazságtalan előnyhöz juttat az szabálytalan. Ebbe beleértve a bugokat, bármiféle játék hibát. Egy versenyen bugok vagy hibák használata esetén a csapat figyelmeztetésben részesül. Második alkalommal a csapat kizárásra kerül, hibát vagy jogosulatlan előnyt kihasználó játékos a szabálysértésért járó büntetést kapja.

2.10 Spawnkilling / Spawnpeeking

Valaki azonnali megölése a spawnolás után, esélyt sem adva, hogy reagáljanak vagy arrébb mozogjanak, spawnkillként lesz kezelve és glitch/bug használataként lesz büntetve ha a támadó játékos 2 másodperccel a kör kezdete után már halott. Erre a pályák felépítéséből adódóan minimális az esély és lehetőség, a védők nem látnak rá közvetlenül a támadók spawn pontjára!

Valaki megölése, aki lespawnolt, elmozgott a spawn pozícióról vagy ráfutottak az spawnpeakingként lesz kezelve és nem lesz büntetve. Ennek oka, hogy a támadóknak legalább 3-4 mp-ük van fedezékbe vonulni, vagy bármilyen más módon reagálni a kifutó védekezőre. Erre fel kell és fel is lehet készülni, az egy helyben álló játékos büntetés nélkül lelőhető, AFK-olással nem lehet megnyerni a meccset!

2.11 Kommentálás, saját mérkőzés közvetítése

A Wargasz Esport R6 kupáinak hivatalos kommentátorai VFiber (Uplay: Fiber.I) és Dompa (Uplay: Dompa.iWE), a közvetítésekre a https://www.twitch.tv/vfiber csatornán kerül sor.

Egyéb kommentálásra csak abban az esetben van lehetőség, ha nincs hivatalos közvetítés, és az illető a kupa kezdete előtt legalább 24 órával engedélyt kért az adminoktól, valamint verseny közben kapcsolatot tart velük és informálja őket éppen melyik mérkőzést szeretné közvetíteni. Emellett a nem hivatalos kommentátoroknak szükség van a résztvevő csapatok beleegyezésére is, amelyről screenshot formájában az adminokat is értesíteni kell a Wargasz discord #r6-observ szobájában. A kommentátor / observer felelőssége a mérkőzésen a megfelelő játékbeállítások használata, és kötelessége a lehető legrövidebb ideig feltartani a játékosokat.

A gyakran közvetítő személyek számára lehetőséget biztosítunk kiemelt community-caster státusz megszerzésére. Ennek feltétele a folyamatos aktivitás minimum 3 hónapon keresztül (legalább a kupák 50%-án való részvétel), valamint minimum 3 különböző mérkőzés közvetítése alkalmanként. A kiemelt casterek részéről elegendő a kupa kezdete előtt 1 órával jelezni a közvetítést, valamint nem szükséges bemutatnia (viszont kérnie ugyanúgy kötelező) a csapatok beleegyezését.

Saját mérkőzések közvetítése engedélyezett, megfigyelő / observer jelenléte viszont minden esetben tilos, ha a mérkőzés nincs közvetítve.

Minden közvetítésen KÖTELEZŐ legalább 3 perc késleltetést (delay) beállítani a streamsnipe elkerülésének érdekében. Hivatalos közvetítés enélkül nem indul el, saját mérkőzések streamelése esetén a betartása a játékos felelőssége.

3. Játékbeállítások

Minden játékosnak kötelező követnie az alábbi beállításokat, ezektől eltérő megállapodások nem engedélyezettek.

3.1 Beállítások

Playlist Type: Normal Mode
Map Selection: Club House, Coastline, Consulate, Kafe Dostoyevsky, Theme Park, Oregon, Villa
Time of the Day: Day
HUD Settings: Pro League

3.2 Meccs beállítások

Number of Bans: 4
Ban Timer: 20
Number of rounds: 12
Attacker/Defender role swap: 6
Overtime: 3 Rounds
Overtime Score Difference: 2
Overtime role change: 1
Objective rotation parameter: 2
Objective Type Rotation: Rounds Played
Attacker unique spawn: On
Pick Phase Timer: 15
6TH Pick Phase: On
6TH Pick Phase Timer: 15
Reveal phase timer: 9
Damage handicap: 100
Friendly fire damage: 100
Reverse friendly fire: Off
Injured: 20
Sprint: On
Lean: On
Death replay: Off

3.3 Játékmód beállítások

TDM Bomb

Plant duration: 7
Defuse duration: 7
Fuse time: 45
Defuse Carrier Selection: On
Preparation Phase Duration: 45
Action Phase Duration: 180

3.4 Játék létrehozása (Lobby létrehozása)

Data center: West Europe
Voice Chat: Team Only

3.5 Lobby beállításai

First Team on Attack During Overtime: Random

3.6 Operátorok, tiltott kozmetikai elemek

Operátorok tekintetében az aktuálisan érvényben lévő, hivatalos Pro League szabályok érvényesek. Az új operátorok a kiadásuk szezonjában való használata TILOS, kizárást von maga után! Jelenleg ezek Ace és Melussi, akik az Operation Steel Wave lezárásáig nem használhatóak.

Az esetleges bugok, glitchek, hitbox problémák, stb. elkerülésének érdekében NEM ENGEDÉLYEZETT az alábbi csomagok használata:

Ezeknek a jelentése az adminok számára megfelelő formátumú, egyértelműen azonosítható videó / képernyőfotó segítségével történhet, a meccsnél szereplő Report Match Issue gomb, “My opponent cheated” menüpontján keresztül.

4. Szabálysértés

Minden szabálysértésként hivatkozott büntetés a játékosra vonatkozik, ami az aktuális kupából való kitiltást és a következő kettő kupától való eltiltást jelent. Amennyiben 6 hónapon belül második vétséget vét a játékos, második alkalommal 2 naptári hónapra fog az eltiltása vonatkozni, harmadik kihágás esetén 1 naptári év a szabálysértés időpontjától kezdődően.

6 hónap alatt

1. alkalom 2. alkalom 3. alkalom
Aktuális Kupából kizárás + 2 hét eltiltás Aktuális Kupából kizárás + 2 Hónap eltiltás Aktuális Kupából kizárás + 1 Év eltiltás

4.1 Büntetőpontok

A kupa során kisebb szabálysértésekért 1 figyelmeztetést kapnak a csapatok. Kisebb szabálysértésnek minősül minden, amit jelen szabályzat nem büntet kizárással. A figyelmeztetés utáni következő szabálysértés már kizárást von maga után.

Eltiltás alatt álló játékosokkal / csapatokkal való részvétel, új profil generálásával a büntetés megkerülése súlyos szabálysértésnek számít. Ennek megfelelően a korábban eltiltott játékosok / csapatok büntetése egyel magasabb szintre lép, a velük együtt játsszó, büntetéssel nem rendelkező versenyzők pedig 2 hét kizárásban részesülnek.

Érvényben lévő eltiltás megkerülése (smurf, vagy külcsön accounttal) azonnali kizárást és minden általunk szervezett versenyre vonatkozó örökös eltiltást von maga után. Az illető aktuális csapattársai szintén kizárásra kerülnek a kupáról, valamint 365 napos eltiltást kapnak.